Online verdwijnen spotjes en advertenties juist eerder, schrijft Slob aan de Tweede Kamer. Dat moet al op 1 januari verleden tijd zijn. Datzelfde geldt voor reclame rond kinderprogramma's.
Slob wil een nieuw omroepbestel dat minder zwaar leunt op reclame, maar neemt gas terug nu de coronacrisis ook de NPO zwaar heeft getroffen. De reclame-inkomsten van de omroepen zijn daardoor sterk afgenomen.
Ook Slobs plannen voor het derde televisienet, dat nu nog kinderen en jongeren moet bedienen en plaats moet bieden voor vernieuwing en experiment, zijn gewijzigd. NPO 3 hoeft toch geen ruimte te maken voor regionale televisie, maar kan voorlopig blijven zoals het is. Op NPO 2 wordt na het journaal van 18.00 uur iedere doordeweekse dag wel bijna twee uur lang plaats ingeruimd voor nieuws en programma’s uit de regio. Dat regioblok gaat begin volgend jaar van start.
Wekelijks het laatste nieuws rondom film, cultuur en uit & thuis in je inbox?
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Uitschrijven kan met 1 klik
Source: telegraaf.nl
Комментариев нет:
Отправить комментарий